Programa – cronograma
....per on seguir?
Día 2
Juliol 2014
“Llibres” no n'hi ha més que molts
Els llibres de text, com a pretext
Programa:
2.Gestió de l'aula
1. Els llibres i d'altres materials digitals
2. Com fer les classes: propostes
3. Distribució de l'espai i del temps
4. Seqüència de les unitats didàctiques
5.Eines tecnològiques a les aules
6.Seguiment de l'alumnat
5.Eines tecnològiques a les aules
6.Seguiment de l'alumnat
Nivells o apartats de les sessions:
- Marc teòric: entendre
- Veure: recursos
- Fer: activitats
- Reflexionar: valoracions
- Retroalimentació: idees, recursos
Marc teòric: entendre
- Punts de partida:
1. Organització de centre i TIC (a Material complementari del dia 2)
Com les TIC milloren les competències
Wiki sobre competència digital
3. Llibres digitals:
Llibres digitals de text per consultar:
www.vicensvives.com
www.vicensvives.com
4.Com fer les classes
5.Espais
Organització de l'aula digital
Pere Marquès del Departament de Pedagogia Aplicada de la Universitat Autònoma de Barcelona, enumera els aspectes següents:
PROPOSTA. TEORIA:
- Repartir rols entre l'alumnat: company-tutor, assessor TIC, etc.
- Alternar el treball individual amb el treball per parelles i en grup.
- Utilitzar les TIC quan aportin valor afegit.
- Distribuir el temps de la forma següent:
- El 25 % destinat a les explicacions del professorat, amb PDI o sense.
- El 25 % dedicat a les exposicions dels treballs de l'alumnat.
- El 25 % a treballar, de forma individual o conjunta, amb l'ordinador.
- El 25 % al treball individual sense ordinador.
REALITATS. PRÀCTICA:
6. Un exemple d'una unitat didàctica meva
Com treballar la notícia i l'article d'opinió a segon d'ESO en castellà.
(exemple presentat a curs Inspecció Sabadell: document adjunt PDF)
7. Aspectes pràctics del dia a dia
- Preparació de classes
- Arribar a l'aula
- Distribució del temps.
- On col.locar-se
- On són els ordinadors
- I si algun aspecte previst no funciona?