Día 1 - cronograma
** "Les 3 coses que hé après" (Fundació Bofill)
** Guía para buscar en Google de manera profesional
** "Les 3 coses que hé après" (Fundació Bofill)
** Guía para buscar en Google de manera profesional
Programa:
1. Situació i implicacions de les TIC a l'aula
1. Perquè introduir les TICs a les classes? Punts bàsics de eduCAT 2.0 (Educat 1x1) Escuela 2.0 a curt, mitjà i llarg termini.
2. Quins canvis es produeixen (o s'haurien de produir) a tots els nivells?
- Alumnes
- Aules
- Centre
- Professorat
- Famílies
(L'institut Torre del Palau i les TIC)
Nivells o apartats de les sessions:
- Marc teòric: entendre
- Veure: recursos
- Fer: activitats
- Reflexionar: valoracions
- Retroalimentació: idees, recursos
Marc teòric: entendre ----------------------
Perquè provar eduCAT 2.0 i afrontar el repte?
Serem capaços?
(Consulta el PDF “per on començar")
Un nou tema educatiu per als centres:
- Com entendre el món digital, una eina quasi imprescindible?
- Quines són les claus per interpretar-lo?
- Com adaptar-se a les novetats i als canvis?
- Què implica la cibercomunicació en l'aspecte relacional : personal i social?
(Consulta el PDF: Cosmocaixa 12 de novembre 2010)
Quins canvis es produeixen?
CENTRE
- Canvi del punt de vista global
- Organització: afectada
ALUMNES
- Canvi de mentalitat
- Motxilla
- Hàbits d'estudi i de treball
- Actituds
- Seguretat
- Habilitats tecnològiques
AULES
- Disposició de taules
- PDI, ordinadors d'alumnes
- Elements tècnics: endolls, PDI, pissarra Veleda, projector, àudio, punts wifi.
- portàtils: programari, connexions, bateries
- Elements de seguretat: armaris, ordinadors a les taules, assegurances.
- Elements lluminosos i ergonòmics.
- Situació de l'alumnat i del professorat: on col.locar-se.
- Gestió de l'aula: activitats, plataformes, comunicació contínua, notes, deures, com repartir el temps a l'aula.
- D'aparells: exemple el lector de documents.
- D'aparells: exemple el lector de documents.
PROFESSORAT
- Adaptació a un nou model.
- Els equips directius i els gestors o responsables dels centres: imprescindibles.
FAMÍLIES
- Entendre l'Escola 2.0, adaptant-se i participant de forma activa en els canvis que introdueixen a casa els fills i filles.
- Informació i comunicació
- Formació
Un exemple pràctic:
La web 2.0
PDF amb el mapa web de la web 2.0
No hay comentarios:
Publicar un comentario